Today is a good day.

Fullt upp hela dagen!
Cooper fick ha en vila idag, pysslade om den våta lilla snö ponnyn och han fick på sej en torr grimma och ett torrt täcke. Självklart fick han en massa morotar oxå ;)
Torsdagens hoppträning gick azuum! Helt grym va han. Inga super svåra övningar, alla ponnys o hästar är ju inte igång än. Hursom så vart han jätte lydig och Anna sa att hon såg skillnad på honom med all lydnads träning jag har jobbat med varje dag, och det kändes RIKTIG härligt att höra. Måste säga att NU har jag verkligen kommit på honom! Vet hur jag ska rida för att få det dära extra galopp språnget mellan bommarna, VET hur jag ska rida med min hand före hindrerna, o allt efter börjar lossna nu, han rusar inte iväg och jag kan ta en förhållning och han lyssnar riktigt bra på den! Det känns såååååhääär gött! Att all den tid, energi, BLOD SVETT & TÅRAR man lägger ner på allt detta, att det fungerar tillslut. Jag var mer än nöjd efter den träningen!
Igår (fredag) fick han ett jogging pass i manegen. Jobba i låg form. Han var grymt fin och va väldigt lätt i munnen, väldigt enkel att ställa åt båda hållen oxå! Fina skruttisen.

Men idag fick han somsagt vila, och i morn kör vi på antingen  markarbete i paddocken (om nu denna nsön kan sluta komma ? de är typ 20 cm snö här som kom IDAG!) eller i manegen. Får se helt enkelt. Nu på kvällskvisten har jag mest suttit vid TV'n, haha. Med lite ostbågar brevid mig! Sen nu har jag hjälpt mamma med Grand Prix listor, kollat att alla nmanen är med osv. Spännande o se hur lyckat allt kommer att bli iår, kommer ni och tittar? Många av sveriges ELIT kommer att vara på plats, Bl.a Malin Baryard, Svante Johansson osv osv...
Sedan får ni ju inte missa SHOWEN! Kommer nog bli riktigt bra tror jag... ;)



Vi hörs lite senare, ska käka strax, ha en trevlig lördags kväll allihopa!





Bild från AW i skåne i somras.




/emmaa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du på Annas ridläger till sommaren?

2012-01-22 @ 14:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0