Ärlighet..

Ärlighet..en ganska självklar sak som tyvärr inte är så vanlig idag..
Ja menar, hur många är det som verkligen är ärliga? Som inte snackar bakom din rygg? Som inte sprider saker om dej, som ALLTID är sann? Inte många va?

Jag försöker att vara en sann vän.
Jag vill verkligen att folk ska kunna lita på mej. Jag vill vara den som du alltid kan prata med,som alltid finns för dej-på riktigt, och inte bara nått man säger för att verka snäll..hatar sånt.
En som du kan vända dej till om du behöver prata ut om någonting, en som du vet kan hålla viktiga saker,hemligheter...
Det är en sådan person jag vill vara, och om jag lyckas...? Det får ni fråga mina vänner om..

Jag stör mej fruktansvärt mycket på folk som lixom ler mot ditt ansikte, men så fort du vänder dej om snackar skit..nice

Eller de som säger, ingen kommer få veta, o sen vet hela skolan.
Eller när någon hittar på saker om dej, som absolut inte är Sanna.. Det händer HELA tiden..och tyvärr går det inte att styra. Man får bara hoppas på att folk är smarta nog att inte tro på skiten, haha.

Eller när någonting händer mellan två personer, ett bråk t.ex, och båda två är lika skyldiga, eller kanske bara den ena som startade allt i onödan, skyller allt på den andra för att skydda sej själv, den är ju också fin..och särskilt när den personen lyckas få med sig alla andra så att alla går klot en, när man egentligen är oskyldig... Schysst spelat.

Sen måste man ju såklart, eller man måste ju inte...men jag tycker det är okej IBLAND- att dra en vit lögn.
Om det är för att skydda en vän t.ex, eller för att någon ska slippa bli sårad, för att man inte ska råka ut för någonting dåligt osv, då kan jag tycka det är okej..faktiskt,

Det jag försöker säga med detta är inte att Jag är den perfekta vännen som gör ALLT rätt, nej nej..jag är en människa, alla gör misstag! Men jag försöker att leva upp till den vännen jag tycker bra, och ärlig..mer än så kan man inte göra.

HUR upplever NI mig? Och vad tycker NI, är det okej att dra en vit lögn ibland?

Xoxo Erika


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha en bra dag!

Kram :)

2012-02-16 @ 12:47:04
URL: http://byfia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0