Guldvärd.

okey.. nu har de hänt igen, eller igen..har det hänt förut??

Som ni flesta vet, så VANN min övergrymma vän Cajsa Soberon SM 2011 kat. B!
hon var bäst, dom var BÄST HELA sm:et igenom, nolla warm up, nolla kval I-VANN stilen, NOLLA kval II, NOLLA finalen, NOLLA omhoppningen o VANN HELA SKITEN!
fick alla priser, red sitt underbara ärevarv, det där alla drömmer om, hon fick uppleva det o åka ifrån Helsingborg som världens lyckligaste tjej, ,men som i alla sagor finns det onda varelser.. inte en Han eller en hon, inga människor utan vi kallar den DET
DET åkte hem ifrån Helsingborg satte sej framför sin lilla dator, klickade sej in på ridsport förbundet o LETADE UPP Cajsas resultat ifrån tidigare starter, gick NOGGRANT igenom alla resultat,.. "aaah 0+0 fel där ja, skit oxå, aaah 4 fel! YEEEES, aaaah 8 fel, UNDERBART,aaaah 0 fel, skit"
O sedan gick DET in på TR, letade upp kvalregler för SM, gick sedan tillbaka till resultaten, tittade norggrant o märkte till sin förtvivlan att hon faktiskt VAR kvalad till SM, damn, aja fortsätt leta.... tittar på kvalen o märker att "aah hon har bara nollat TVÅ LA:er, man måste nolla TRE!"
Sätter sej o skriver in en protest mot SVERIGES BÄSTA B-PONNY RYTTARE, protesterar mot att hon faktiskt bara har TVÅ nollor, o man behöver TRE!
O vad ska dom göra? Ridsportförbundet måste ta emot o göra rätt, o rätt va i detta fallet- Låta Cajsa LÄMNA TILLBAKA SINA PRISER!!!
Hob blev alltså IFRÅNTAGEN sitt SM GULD!!! SM guld- once in a life time, vem 17 gör såhär??
Hur kan DET, en VUXEN människa(förmodligen) Sätta sej o skriva en protest imot en 13 årig tjej, som nyss vunnit det största som går, SM!?? HUR KAN MAN?? Hur har man hjärta att krossa någon, trycka ner någon o stjäla något så stort? helt helt helt sjukt om du frågar mej!@@@@@@
Jag är så sjukt frustrerad,arg o framför allt LEDSEN för Cajsas skull, jag kan inte ens leva mej in i hur det känns... FY F*N!
Jag hoppas verkligen att DET är glad nu, för nu blev det ju som DET ville? GRATTIS till dej!

jag blir så sjukt lack på människor som inte klarar av andras framgångar o lycka, som inte kan låta människor vara glada o lyckliga, utan måste ta ut sin avundsjuka o förstöra för andra... USH

gaah nej, Cajsa, du har mitt fulla stöd.. jag finns helt klart för dej o är så GALET mycke på din(rätta) sida..<3

xoxo Erika

Kommentarer
Postat av: Anna

Fast regler är ju till för att följas, synd och bli ifrån taget ett sms guld, men saken är ju den att fortfarande har hon ju vunnit det, bara inte spelat rätt.

2011-11-21 @ 16:24:34
Postat av: a l e x a n d r a

det är klart att regler e regler, men vafan om hon vann hela skiten, behövdes den där sista nollan verkligen då?!

2011-11-21 @ 20:16:50
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Regler är regler och de är till för att följas! Väldigt tråkigt att en liten flicka ska bli drabbad, jättetråkigt för henne. Men man måste tänka på de barnen som faktiskt VAR kvalade som missade medalj p.g.a detta och silvermedaljören som blev snuvad på SITT guld...

2011-11-21 @ 20:24:03
Postat av: Anonym

Vill absolut inte lägga mig i sådär eller starta något bråk. Endast uttrycka mina åsikter.



Inom hästsporten, speciell ponnyhoppning är det alltid ponnymammorna som är värst. Det är säkerligen en ponnymamma som suttit och kollat upp hennes resultat vilket egentligen är förjävligt. Men sen å andra sidan så tycker jag lite och så regler bör följas. Menar kan en hoppa med bara två nollor så kan flera. Jag själv vill megamega gärna hoppa msv men fattas en nolla i la fortfarande men inte startar jag för det. Det var säkert så för henne bara att hon ville hoppa SM. Många vill hoppa SM, det vill jag med. Men reglerna är satta för att följas. Förstår henne mamma/tränare missförstod men tycker de flesta bör veta om TR på den nivån enligt mig :)

2011-11-21 @ 22:44:11
Postat av: Alexandra

sund att man sånt sku hända henne =/ :(

2011-11-22 @ 17:27:37
URL: http://alexiaas.blogg.se/
Postat av: Henrietta

håller med dig till en viss del. Inget illa menat mot cajsa men regler är regler som sagt men visserligen hade hon nog klarat den där sista la nollan ganska lätt om hon är felfri genom hela sm och vinner ;) tycker hon ska få behålla sina priser, kanske inte vara 1:a längre utan 2:an blir 1:a osv men hon kan åtminstonde få ha kvar priserna men om det är nu någon som gjort som du sa tycker jag är lite väll överdrivet, varför inte glädjas åt andras lycka för det kommer då de göra åt den personen senare.

Men tycker det du skrev var snällt och om du missförstår mig så menar jag inget illa men tycker Cajsa förtjänar sitt guld hon var ju faktiskt bäst :)

2011-11-30 @ 21:26:08
URL: http://swedenjumpers.blogg.se/
Postat av: Kristin

Regler är regler spelar ingen roll med ålder eller nivå, skulle man få undantag bara för att man har vunnit så skulle snart alla börja, för blir det en gång så kommer flera för att man ser att folk kommer undan med det. Det är synd men då skulle denna tränar/ anhörig hålla koll på reglerna för om man är på den nivån så är det egentligen ett MÅSTE för antingen föräldern/tränaren eller ryttaren att läsa TR och ÄGA ett TR.

2011-12-09 @ 19:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0