Baltic cup 2012 Grevagården

Börjar med att säga att jag har haft problem med internet HELA helgen, där av ingen bloggning.

Kommer att skriva om en häst i taget i olika inlägg: börjar med Drishoge Khairo

Fredag: Msv B(1.20), A:0/A:0 (två faser)
Felfri grundomgång, klockren! Hoppade sjukt fint i grunden, bra flyt, bra avstånd, ja allt stämde! Men dessvärre i omhoppningen, nolla fram till sista hindret..som va en oxer på en TRÅNG 6 galopps linje, ja visste att det va trångt, så ja la han lite nära på hindret innan, kortade honom och höll ut vägen, men allt detta ledde till att vi Kom lite för stort i lite för kort galopp, Khairo va tvungen att stanna och lilla jag trillade av, yey! Gjorde inget alls mer än en placering, resten va ju så bra!

Lördag: taggade ner lite och hoppade LA+5(1.15), A:0
Nollade, red fort..enligt mej.. Och han va grym! Svängde innanför jätte tight, och alla dessa saker resulterade i att vi faktiskt VANN omgång två av lilla rundan av baltic cup! GLAD TJEJ! Våran andra vinst I think!

Söndag: gick upp igen.. Hoppade GRAND PRIX FINALEN stora rundan Msv A(1.30) Winninground

Gosh... STORA hinder kan jag lova! Hade världens klump i halsen, var nära till gråt..haha låter sjukt, men jag var SÅ nervös!
Gick in på en STOR svår bana i hopp om att komma i mål..
Men det slutade med att, vi gjorde en grym runda, petade fyra , nollade resten! Krångliga linjer, trekombi+tvåkombi, stora oxrar! Helt galet nöjd med våran insatts, ändå våran andra Msv A och vi går i mål med 4 fel! Detta gjorde att vi också gick vidare till omhoppningen, eftersom de va en winninground(då går ett visst antal vidare till omhoppningen, oavsett fel)
Omhoppningen var höjd till 1.35, Khairo va sjukt fin, och vi NOLLADE! Helt sjukt att vi nollade, världens finaste ponny!
Slutade på en 3:dje plats i baltic cup Grand prix, mer än jag någonsin kunde Drömma om! Helt överlycklig!

~Jag är så otroligt glad och stolt, för att Drishoge Khairo..är min~

/Erika

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2455900/images/2012/pic_196527131.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2455900/images/2012/pic_196527134.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla grymma är du, och dina bästa ponnysar!!

2012-04-02 @ 08:56:10
URL: http://josefineochevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0