själförtronde-inte sååå lätt

Jag ställer väldigt höga krav på mej själv.
analyserar alltid varje grej jag gör o varje runda eller träningspass här hemma.. noggrant
tänker igenom vartenda steg på banan, o ser bra o dåliga saker...
ojoj va bra... eller?

Det är inte alltid det är en bra sak att vara väldigt noggran,analysera mycket o se ALLT
ställa stora krav, o vara perfektionistisk- nejnej

Ofta så kommer jag ut från banan, hästen va grym,rundan va super fin o ja(nu säger jag de) red bra.
men ändå är det första jag säger när jag kommer ut från banan:
- GUD va fin HAN/HON va! men ush va DÅLIGT jag red!
varför?
ingen aning faktiskt! men det känns så mycket mer när man rider, varje steg, varje liten rörelse med handen eller skänkeln, o därför känns det oxå som att det SYNS jätte mycket, även om ingen ser NÅGONTING
o det är faktiskt så att, jag har ett väldigt dåligt självförtroende.. IBLAND
det går som i våger, ibland så bara flyter allt o ja kan tänka.. attans va VI fick till det
eller men de där klarar JAG, o ibland så bara... Åååh va dålig jag är,det kommer jag aldrig klara,hur ser jag ut egentligen?
och DET är en sak jag tränar på nu, höja mitt självförtroende.. eller inte höja.. men hålla det lika o inte som en bergodalbana...
men jag är ändå glad för att jag KAN analysera saker, se felen o de bra, kunna rätta till saker o tänka det där va bra! för vissa, ser inte sånt, känner inte felen,fattar inte varför hästen stannade när man låg på halsen o bad den hoppa av 56 meter ifrån hindret.. o sen börja piska hästen o stor gråta för att HÄSTEN är så DUM
nej, DÅ är det bra att se saker..
Men om man inte känner sånt, eller ser.. så ska man ta hjälp av nån som ser.. en duktig tränare eller kanske dina föreldrar? filma varje runda, titta igenom den o tänka efter.. VAD hände där? vad kunde JAG gjort bättre...
o få lite insikt.


Hur är NI? tänker ni mycket när ni rider, HUR ni rider?
har NI bra/dåligt självförtroende? kännefter. tänk igenom.. HUR funkar egetligen JAG?

kram
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0