pigg häst?

Matilda om indiskt+erika=santigare än santigast:
Tänkte fråga dig,erika, en sak..
Hur tränade du din ponny så han blev pigg, som du skrev i ett inlägg förut? Kan du skriva programmet du körde och vad du gjorde eller vad man ska säga? :)


Hej Matilda!
Jag vet inte riktigt i fall jag fattade dej rätt men jag tror det.
om det rätt som jag tror att du menar så göra jag såhär för att få min/mina hästar pigga o framme:

*Tränar mycket tempoväxlingar,.. rid i trav/galopp o korta,läng,korta,läng så att hästen blir framme för skänkeln och uppmärksam.
*Energirikt kraftfoder
*mycket uteritt
*omväxlande ridning så att det INTE blir tråkigt
*Galoppträning så att dom bygger en bra kondition, då orkar dom vara piggare

hoppas du blev nöjd med detta svaret, kram
Erika

exempel på PIGG häst... xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0