love your self

igår i skolan snacka vi massor.. om massa
vi snackade mycket om känslor, vad man tycker om sej själv,ideal o massa sånt.. o det fick mej att tänka.
Vi fick svara på frågor.. en av dom:
Kan man bli älskad även om man inte är perfekt?
ssen fick vi svara på dom i grupp....

svar: vem bestämmer vad som är perfekt?? Det är ju en helt individuell fråga, alla har inte samma smak, gillar inte samma stil... så VAD är PERFEKT??+att det är insidan som räknas.. eller är det inte så? så en dum fråga enligt mej.

o ja jag började tänka lite då...
Det är lätt att trycka ner SEJ SJÄLV, tänka negativa tankar o få sej själv att må dåligt.. men tilll vilken nytta?
Man jämför sej med andra, tjejerna i reklamen, tjejerna i modetidningarna.. o tänker" wwow, dom är ju perfekta..!"
"inga fel nånstans, perfekt hy,perfekt kropp,perfekt smile.."
njaae.. ingen har en perfekt utsida, alla har små skavanker... men på bild eller film, kan man redigera bort de..
Man ser sej själv i spegeln o ser massa småååååsmååååååå "fel", som INGEN annan kan se.. ingen tänker på dom eller märker dom!
Jag tror att tjejer känner större "press" o "krav" än vad killar gör.. faktiskt
Tjejer, ja visst.. vi bryr oss om utsidan oxå men vi är ju för det mesta mer såhär att killen ska va snäll,rolig,ha en bra insida,kärleksfull m.m.. medans kilalr ofta är mer utseende fixerade, eller så är min uppfattning iaf
Tjejer känner därför stor "press", ooh måste sminka mej fint o vara smal o hit o dit..
en tjej får en finne:- OOH NOOOO HELA VÄRLDENS GÅR UNDER, *sminkasminkasmanika* *puderpuderpuder*
en kille får en finne:- eeh, oj en röd prick, okej.
Jag kan bara se det från min egen synvinkel,  en såhär känner jag
jag har vääldigt lätt för att jämföra mej med tjejen på reklamen, hon med det bruna låånga håret, men funderar aldrig på att det kanske är nån som känner likadant, fast för mej.
Så man ska inte se sej själv i spegeln o tänka, shiiiiit hur ser jag ut dåå? Hur ser det där microminililla hårstråt ut egentligen? hur ser den där miiiiiini lilla pricken ut där då? Hur ser det ut hit o dit blaa blaa
tänk istället på de bra sakerna, vad är du nöjd med? Oh jag gilalr mina ögon, elelr oh va bra det ser ut i den vinkeln,jag är fin,oh jag älskar mitt hår, våga tänka bra om dej själv, våga säga till dej själv:- Eyy du bruden(mannen) du ser riktigt bra ut!!
det ääär viktigt! för tankar kan säänka dej hur långt som helst, lika lätt som dom kan lyfta dej over the sky! Så sluta klaga,sluta tänka negativt,sluta se alla skavanker.. se allt bra,tänk positivt, se alla FÖRDELAR
Vi är ALLA perfekta, i någons ögon..!

Love yout self, couse this is what we made of, right?
Med detta inlägget ska även jag ändra på mina tankar, noo more negative tankar.. NEVER
COUSE GIRL YOURE AMAZING JUST THE WAY U ARE!
xoxo Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0