BETT

Okej, här kommer.. ERIKAS BETT!
Eller inte erikas bett kanske, fast jag äger ju dom men det är väl ändå hästarnas? aja, ni fattar.. vilka bett JAG har på mina hästar:

Harnells tricky Dicky:

PESSOA, funkar super på honom! Han lyssanr perfekt o jag får EXAKT denn effekten jag vill ha på honom!
använder det BARA när jag hopapr eller rider ut.

+ Passar Harrys typ perfekt, får en bra effekt!
- Inte bra att rida med hemma varje dag(vilket jag ABSOLUT inte gör), väldigt dåligt "rykte"

Dream Boy

TREDELAT TRÄNSBETT, yepp.. ett helt vanligt snällt tredelat har jag på Drömkillen! Han funkar alldeles utmärkt på det o jag rider även med det hemma(fast ett annat träns) Han har INGET behov alls av ett skarpare bett!

+ Mjukt,snällt o inget komplicerat alls! bra för hästens munn!
- finns det några?

Carolyn

Samma här, vanligt snällt tredelat.. inget annat behövs på denna tjejen! Visst, hon kan bli stark,. men det behövs inget skarpare bett, utan tredelat är perfekt! Rider med detta/hack hemma med.

+ Se ovan
- ?

Drishoge Khairo

PELHAMBETT har jag på Khairo då han blir strak och PIGG i hoppningen! Funkar kanon på honom, har kedjan under väldigt löst.. o han lyssnar super på det! SÅKLART rider jag inte med det hemma, utan bara vid hoppning/uteritt.. o med hemma så menar jag markarbete/dressyrträningen.

+ Funkar kanon på Khairo, då han blir stark o pigg.
- Lätt att det blir FÖR skarpt om man inte mjuknar eller har lös kedja... Ska inte ridas med i dressyren då det har en vridande effekt i munnen, o gör att hästen inte kan gå i en ordentlig form, och att man inte kan hålla kvar tygeltagen.


Om DU har häst, vad använder DU? Vad tycker ni är + och - med de betten jag har? Har ni några ÅSIKTER om mitt bettval, eller andra bettyper? släng iväg en kommentar!

xoxo Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0