Ridschema

Ridschemat för denna veckan är ungefär såhär:

Måndag: Vila.

Tisdag: Dressyr i paddocken med graman.
Mål: Få honom lugn och vänta på mej. Jag ska kunna lätta på tygeln utan att han 'springer' iväg.

Onsdag: Rida lite lätt i paddocken med någa bommar.
Mål: Att han ska vara så eftergiven som möjligt och vara mjuk i sidorna, kunna ställa om enkelt.

Torsdag: Hoppträning för Anna Emanuelsson!
Mål: Få han att inte skena mot varje hinder..Han ska vänta och jag ska kunna få stopp på honom:)

Fredag: Mjukgörande med graman.
Mål: Få honom så mjuk som möjligt så han inte får träningsverk.

Lördag: Trimma i Paddocken.
Mål: Få honom lugn och vänta på mej. Jag ska kunna lätta på tygeln utan att han 'springer' iväg.
Men inte rid för hårt.

Söndag: Tävling Final Div I LA, LA!
Mål: Komma runt banan... x) Nämen ha KONTROLL. ;)


Tisdagens resultat: Han va hur sketans pigg som helst...Jag fick ta o släppa ta o släppa, krama tygeln HELA tiden..
Galoppen var en mardröm asso, hur mkt jag än tar så kanske han går lungare en kort stund, så lättar jag tygeln så han ska gå kvar där. Men neeeeejdå, han ska ta första tillfälle i akt o springa snabbare när jag lättar....xD Jaja, i slutet i galoppen va han så jädrans fin! Så lite credit fick jag för ja kämpa så ;) Jag är stolt över honom, min prins<3





Som ni ser rider jag inte ut så mk, det är pågrund av att jag inte får göra det med honom än..Som det har gått de senaste gångerna. Men jag skrittar ut med mamma :) När jag hade Conny försökte jag rida ut så mkt som möjligt, iaf 2 ggr i veckan. Men han älskade ju det ;) Cooper verkar verkligen inte tycka att det är kul, han älskar att trimma i paddocken. men med tiden så kommer jag ju självklart göra det, jag älskar att rida ut. 
Knäppa ponni! <3






lots of love, em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0