GP-PONNY RESAN

Yepp, här kmr den.. min GP-ponny resa i text
från början till slut

Kval

De va kallt, det minns ja
vi red fram på en liten plätt av paddocken, där de hade lyckats ploga
runt om var d stora snödrivor
marken var stenhård o annat än skritt o trav va inget att tänka på
Drömmis hade 3 täcken på sej, ja hade lika måpnga jackor..
handskarna var iskalla även om d var d tjockaste vintervantarna
tårna frös fast i skorna(tro mej, ingen överdrift)
tillslut, efter ca 35 minuters kyla fick vi komma in i det lite varmare framhoppningsridhuset
tog av nåra av jackorna, o täckerna
satte igång me galoppen
Drömmis kändes fin,lite seg men fin
hoppa fram lite på räcket o oxern
funktionärerna ropade att ERIKA WENDERYD skulle hålla sej beredd
pulsen gick snabbare, d kan ja lova!
nervositeten steg
ska vi klara att ta oss vidare?
jag kom in på banan
skrittade runt lite
visade alla blommor i hörn o hinder
i högtalarna kom d vi väntat på
-Erika Wenderyd, Dream Boy... Tävlar för Kungsbacka ridklubb, VAR SÅ GOD OCH RID
hjälp, nu vare dags!
skrittade fram till dommaren o hälsade
fattade galopp o red mot första hindret
allt kändes bra..
jag fick ut honom i hörnen
kom rätt på d mesta
hoppade runt banan med NOLL fel
grymt glad
fick en rosett på väg ut från banan
sen var d värsta
VÄNTAN
Gick runt me tre lager kläder o väntade spänt på resultatet
hela klassen gick................................
57 starter, en riktigt lång väntan men NU skulle vi få VETA hur hade d gått?
Speakern ropade upp d 10 som var vidare
1... inte ja.. 2.. inte ja... 3 inte ja....
o på Ddelad 4:de plats ERIKA WENDERYD 56 poäng 
JAG VAR VIDARE!
Helt fantastiskt, lyckan va enorm!
Fick gå in till fots, fick lite priser
o fotograferades

vägen hem var enkel
för ja visste att jag skulle få hoppa Semifinal


Semifinal

Februari..
kallt, nu med
fast den här gången fick vi rida fram inne
puh*
ska jag vara ärlig minns jag inte jätte mkt från semifinalen
var väldigt nervös!
Men jag kmr ihåg lite..
När jag skulle gå in på banan..
skrittade in lugnt..
Förra ryttaren var felfri, o hade en stor hejarklack med sej
o neej
D skrek,klappade händerna,stampade i läktargolvet
Drömmis blev livrädd
for runt i full galopp i ridhuset
fick rida in i väggarna för att få stopp
han backade,hoppade,snurrade.. ja panikslagen
Speakern ropar mitt namn o vi får startsignal..
på nått sätt lyckades jag ändå hälsa
satte av i full galopp
kämpade för att få ihop honom
tja,lyckades okej
gick väl lite fort men ja menar, han var galen!
hoppade runt banan felfritt
rätt antal galoppsprång imellan hindren

men nu var d den eviga väntan kvar igen
fast denna gången var vi ju bara 30 startande...
Ett tag hade d en storbildsskärm där man kunde se ställningen i klassen
men den tog dom ner efter en stund för att få mer spänning
jag hade ingen aning om hur d hade gått för mej när klassen var slut
INGEN visste

när jag stog där o väntade så kom det en reporter fram till mej
han sa grattis o undrade om han fick "intervjua" mej
o jag bara, Vaah?
fattade ingenting
då sa han: - Ja? Men du kom ju 6:a? du är ju vidare!
Då förstog jag'
jag, JAG skulle få rida på SCANDINAVIUM!
Han tog bilder
frågade,snackade o ja sånt som d brukar göra xD
jag var helt överlycklig
ja menar, där stog jag, nyss fyllda 12 år o skulle få rida på scandinavium med min älskling ponny?
Helt grym känsla!

efter prisutdelning o allt fick vi gå upp i ett konferansrum o fira
10 tjejer
överlyckliga tjejer
vi fick GP-ponny tårta som såg ut som årets märke
efter allt detta fick vi åka in med hästarna direkt till scandinavium o rida
för att känna på d...

den kvällen, var jag så lycklig som en 12 åring kan bli!

Final

Jag var inte nervös
inte ett dugg!
o d är faktiskt sant.......
Nu hade jag nått målet, jag hade kommit dit jag drömt om
o jag hade helt enkelt inget att vara nervös för!
Drömmis var fixad,perfekta knoppar,hovolja,putsad o fixad till max!
vi red en bit genom stan för att komma till arenan
folk stirrade, mycket!
Red fram i ett Ja, va säger man? Ridhus? ja där d vart en hockeyrink innan iaf...xd
funka bra!

banan var klar
dax för bangång
bangången var lika roligt som allt annat
där, inne i scandinavium stog det en bana, en bana för MEJ, en bana för OSS!
Där gick jag, medans andra ungdomar satt på läktaren o drömde om att få gå där nere,
att få gå banan till SIN klass på Göteborg Horse show
precis som jag hade drömt innan
banan var bra
passade oss!

klassen började..
det fanns en TV nere på framhoppningen så att vi kunde se alla rida
goosh va fint alla red!
d blev min tur..
jag skrittade upp till ingången
mamma ledde Drömmis o gämte mej gick Jenni
min bästa vän, o den som jag valt att ha med mej som hästskötare
jag blev insläppt på banan
jag såg mitt, MITT, namn på den stora tavlan i taket
ERIKA WENDERYD
DREAM BOY
stog det med stora bokstäver
läktarna var fulla
12.000 människor satt o tittade på MEJ!
herre gud, händer detta?

Jag får startsignal
startar..
Drömmis, min söta Drömmis.. var LIVRÄDD!
Alla blommor, allt folk allt, ja allt helt enkelt
det var så mkt överallt!
vi fick ett nedslag
men han var väldigt duktig!
men jag grät när jag kom ut, för jag ville så gärna nolla
nu, efteråt tänker ja, Varför grät jag? Jag hade ju nått drömmen, hela vägen!

eftersom jag var den ända med 4 fel så slutade jag på en 10 plats
10, sist i GP-ponnyn?
nej, jag var absolut inte sist
jag var 10 av 180 startande!
av 180 C-ponny ryttare som startade GP-ponnyn i Sverige så var jag 10
grymt

men, det bästa
det jag minns mest
det jag plockar fram ibland innan tävling lr för att må riktigt bra
är prisutdelningen
inte själva grejen när vi stog där inne utan när vi skrittade in..

Hela Scandinavium var mörkt
strålkastare åkte över den tysta arenan
vi stog där, utanför i ingången o väntade på att få komma in
musiken startade långsamt
dododododoDO DO DO DO, DO DO DO, DO DO DOoooooooh
Rising up,back on the street...
I of the Tiger, en grym låt att rida in till
12.000 människor klappar i tackt till musiken, ni anar inte hur häftigt det var


 Över hela scandinavium hör jag
- PÅ TIONDE PLATS... ERIKA WENDERYD DREAM BOY!

Jag skrittar in helt ensam, in i ett fullsatt Scandinavium med klappande publik o grym musik
mina vänner, min hejarklack skriker
o då känner jag, JAG DRÖMMER

Den känslan jag hade när jag red in där
den tar jag fram
jag tänker mej tillbaka, tänker hur underbart det var..
det är en sak jag vill uppleva igen
o det ska jag
o det kämpar jag för!



Hopaps ni orkade läsa hela texten o att ni daggade det!
kram Erika

o bilder , D kmr snart, lovar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du hoppa SM på Drömmis i år fast du inte har kommit runt någon msv a ?

2011-07-09 @ 17:47:42
Postat av: Sabina

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-12 @ 21:08:39
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0