Dream Boy

vi fortsätter med Drömmis<3

Dream boy född 1995
Drömmis är importerad från Tyskland..
Men med Drömmis var det såhär:
En handlare från Tidaholm hade köpt in en "bil" med hästar från Tyskland
på den bilen stog Drömmis, men d var det ingen som visste, utan han åkte bara med på köpet för att ingen hade köpt honom...
hästarna lastades ur o d som inte var "beställda" släpptes i en hage..
Familjen Gunnarsson, skulle byta in en av sina mindre ponnysar o fick istället välja en ponny från hagen
Dom valde Drömmis, anledning:Han var söt
Då var barnen i familjen Gunnarsson 6 o 8(lr 9) år, o fick hem en tuffsig,liten 3 årig C-ponny vid namn Dream Boy
Drömmis blev inriden av tjejernas Mamma, o när han var inriden o trimmad fick tjejerna börja rida honom
Den lilla rufsiga tuffsiga magra 3 åringen från tyskland visade sej vara en riktigt bra ponny.. o bara efter 5 år, när han fyllt 8 o den yngsta dottern(Alexandra) fyllt 13(14) hoppade dom SM!!
när drömmis var bara 8 år gick han sitt första sm i Msv A(1.20)
efter Alexandra tog lillasyster Elin över honom o fortsatta på samma nivå som sin storasyster..
nåra år senare var det dags att sälja
Han blev såld till en tjej vid namn Matilda Osbeck, en tjej från Onsala
Matilda tävlade för Kungsbacka ridklubb, precis som jag
Drömmis, som alltid är lika jämn fortsatte likadant med Matilda
O efter några år så deltog dom i GP-ponnyn, o det var då vi såg honom för första gången
mamma dömde GP-ponnyn i Nordhalland, där dom var med.. o segrade
vi tänkte inte så mycket på det då, bara att det var en trevlig ponny
o ytterligare några månader efter det hade vi en träning hemma hos oss för Div I laget(som jag var med i) o Elit laget som Matilda o Drömmis var med i
Detta var andra gången som vi såg honom, o andra gången som vi noterade vilken fin ponny det var!
efter de två gångerna såg vi dom på nästan varje tävling, o när vi tillslut fick veta att han var till salu, åkte vi dit direkt!
jag blev förtjust, i denna sockersöta dröm prins
o tillslut blev det så att denna föredetta raggiga tuffs ponny blev min,min,min o bara min
hon han är helt underbar!'
tänk att han har gått på denna höga nivå i 8 år nu, 8 hela år
you are amazing Dream Boy


/Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0