Nu har jag lite tid över, äntligen!

Först nu har jag en lugn stund, även om jag inte direkt njuter av den.. Haha.
Kan ju börja med o berätta att dagen vart kul i skolan, LÅNG, men rolig. Började med SO, o de säger la de mesta elle? Sjukt tråkigt! Jobbar med ekonomi, budget o man ska göra ett arbete för hur min ekonomi är om 10 år.. Haha de vet la inte jag? xD Hursom, så efter de var det idrott, väldigt kul måste ja säga! Hade vikarie, och han körde lite med oss ;) brukar ju va tvärtom lixom... xD
Men så iaf började vi med Att hoppa hopprep (?) massa krångliga övningar som krävde att man va tvungen o tänka samtidigt då man skulle byta ben i vartannat steg o sedan fram-sida-bak-sida typ osv... sen vare spökboll för hela slanten som gällde! Klassen är lite galen i det så ;) och sedan en annan sak med 3 bollar.. Intressant o veta allt detta va? Haha. Lunchen va OK, men åt la Inge vidare endå. Efter de vare bara språk, musik och Svenska kvar! Allt gick bra, lärde mej spela hela versen av en låt idag på pianot *stolt*! Hade sjukt kul på svenskan med min älskade lisfis iaf. Jobbade ju med grammatik, så då måste man ju löjla sig lite så det blir roligt, right? ;) Haha hon e bara allt för go asso. Mamma hämtade mig när vi slutat kl 15.50 (segt på fredagar alltså!) och jag åkte hem o keka lite. Vid 6 elle nåt åkte vi till Coopis<3 planen var att rida på hackamore i paddocken, satt upp i paddocken o märkte att de började blåsa rätt mycket, vilket resulterade i att ponnyn vart livrädd o FLÖG iväg xD lilla gosen då.. Vi traskade bort till manegen istället, jag mamma o Molle. Gick bra i början, men så skulle jag trava över 2 små upphöjda bommar på en rak linje. När jag vänder upp och Cooper fattar att vi ska skutta över dom, så bara drar han mer o mer, o efter vi skuttat över första, så PANG full fart över den andra o SKENA runt som om han va jagad av polisen elle nåt... xD tog nog 3 varv tunt halva manegen innan han kunde tänka sig att sakta av. Varje gång jag satte mig tillbaka och tog tag i honom när han skenade så lufthoppa han! Så typiskt honom asso... De gjorde han gång på gång på gång.. Efter det var det bara o försöka trava, men även där försökte han dra iväg några gånger. Gick la Okej, han gjorde 2 fina skänkelvikningar iaf! Sen avslutade jag då ja hade väldigt ont i magen och jag ville inte krångla för mycket med honom, bättre o ta tag så han får jobba ordentligt i morgon när jag är 100% och har bett på honom med Graman eller martingal. Gillar inte att tjaffsa o behöva dra i han, bara onödigt. Sen tyckte han de va skit läskit när manegen lät så mycket när det blåste , haha lilla gammla älskade ponny <3


/em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0