Svar på kommentar!

Matilda om Cooper, PRINSEN:
Har du provat att blöta ner manen lite, göra flätor på ena sidan och låta dom va där i typ 2 veckor? :) Det funkar väldigt bra om man vill ha manen på ena sidan ;) Kram!


Hej,

Jo det har jag absolut gjort! Han har ju nästan alltid haft sin man på 2 sidor, lika mycket på båda sidorna.
Flätorna fick sitta i väldigt länge, och efter det låg manen prydligt på ena sidan. Men nu i december börja den "åka tillbaka" lite till andra sidan. Jag har haft flätor då&då men efter några dagar efter att man  tagit ut dom fungerar det inte längre. Sedan är ju hans man så otroligt tjock! Jag har ryckt den osv, men han tycker verkligen inte om det. Igår när jag höll på började han stegra i stallgången pga att jag ryckte manen... Så det är inte populärt hos honom ;) Så just nu har jag fått klippa manen, mindre snyggt kan jag säga. Den står ut från halsen säkert en 7 centimeter! Kan ta kort idag så ni får se. Jag har en grej som man borstar manen med samtidigt som den rycker, men den ville inte fungera igår. Så jag får åka till Vetlanda med en ponnys man som ser ut som
"hejj kom å hjälp mej!" typ.

Något annat tips? tar emot all hjälp ja kan få :)




Den sidan som syns på denna bilden, där ska manen INTE vara, men som ni ser, är den det endå ;)


Men å andra sidan börjar jag tänka att han kanske ska få ha sin man på båda sidorna...de e lite charmigt efter allt och det är ju lite cooper.....Får la se, funkar det inte längre med manen efter 2 försök till så får den bannimej ligga på 2 sidor ;)



Vad tycker ni?   JA/NEJ?


/emma




Kommentarer
Postat av: Anonym

Knoppa till tävlingen annars? :)

2012-02-16 @ 15:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0