I'm Back from Vetlanda!

Tillbaka hemma nersjunken i soffan framför TV'n... efter en GRYMM helg i Vetlanda!

Börjar berätta lite nu då...

Kom fram fredag vid 12 tiden ungefär, packade ut allt o Cooper fick komma in i boxen.  
Gick banan, hoppade LA, och red fram. När jag kom in på framhoppningen så ropade mamma på mej, så kollade jag mot henne o då stog Martina där! Så hon hjälpte mej osen gick jag in på banan. Red grunden felfritt och omhoppningen flöt på, men rev SISTA hindret i omgoppningen!! så surt..... Men cooper va skit lugn o fin! :)

Lördagen anmälde vi mej till Avd. B  ( dom nollorna räknas oxå) för att hoppa färre hinder och har då större chans att nolla! Gick in, red som jag skulle och satte en klockren nolla! Så glad va jag! Detta betydde att jag var kvalad MSV B! :D Vi snacka lite o kom fram till att debutera MSV B samma dag....
Gick banan med Martina, var sjukt nervös haha! vi gjorde upp en plan, och jag började rida fram. När jag började hoppa så gick 1,2,3,4 & 5 AS BRA!! men till 6:an såg jag inte riktigt avsåtndet och gjorde inte det jag skulle, så det blev ett stopp. Efter det var cooper rätt arg på mej så 2 bommar föll. MEn jag är NÖJD! Debuten i MSV B o allt! Hade aldrig vågat det om inte bästa Martina hade varit med...

Idag red jag en LA , o han vart väldigt stark idag. Det flöt ändåå på ganska bra till 6:an, och efter det var det en kombination, som han drog mot ganska så rejelt. Fick inte tillbaks han och vi kom i ett mellan läge så jag ville ha ett galoppsprång ill, men Cooper hoppade av stort som satan och nådde ine riktigt över A-hindret som var en oxer och landar med bakbenen på bommen. Han kunde såklart inte hoppa B-hindret då stackarn, så han stannar och jag flyger över hindret själv utan häst xD Första gången jag ramlar av Coopi faktiskt!
Så kan det gå iaf...


Är sjukt nöjd med hela denna helgen! Uppnåt 2 mål! Kvalat MSV OCH debuterat det!
Jätte nöjd med Cooper, han har varit bäst hela helgen!


Tack till Martina som har varit så himla snäll och hjälpt mej så mycket! Betyder verkligen mycket!


Kommer nog komma några bilder om jag får tag i några!



image description





/emma

Kommentarer
Postat av: Lisa Borell

Grattis Bästa Emma och Cooper, Ni äger! <3

2012-02-20 @ 16:45:28
URL: http://borellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0