var snäll... mot dej själv

Jag tycker det är SJUKT viktigt att man är snäll... mot sej SJÄLV!
Vi tjejer(o såklart killar också) är GRYMT bra på att trycka ner oss själva, o det är så onödigt...
Vi sminkar oss för att vi vill vara fina,fixar håret för att vara snygg,står timmtals framför spegeln o granskar oss,står o tänker länge med olika outfits.. bara för att vara fin, för att andra ska tycka att i är fina.Men ofta så gör vi allt i onödan.. eftersom vi sedan ser oss i spegeln, o första tanken är"ush"...
Jag kan egentligen inte skriva för andra.. men jag tror att det är MÅNGA tjejer som känner såhär... MÅNGA!
Vartenda håstrå ska ligga fint innan man ska vara med på bild, o allt   S K A  vara   p e r f e k t
varför är det såhär? o extra mycket med just TJEJER?? för just tjejer känner stor press på att se bra ut, vill vara perfekta, men istället känner vi oxå ofta att vi inte duger,ser fula ut,blööh blaaa vlääh o en annan massa bullshit
o därför ger jag ett råd: Säg till dej själv allt du TYCKER är bra med just DEJ,.. vad du är nöjd med! Alla, a l l a är fina,speciella,vackra,underbara , just the way they are


jag ska erkänna att jag många gånger känt såhär... Ser allt "dåligt", alla småsmåsmå saker som ingen annan ser..
tänker på varenda liten grej,..
Men från o med  förra veckan, så har jag ändrar mitt TÄNK. För det är våra TANKAR som "förstör" för oss, som trycker ner oss,sätter små "spöken" i våra hjärnor.. för tankens kraft är en stooor POWER
Enda sen vi började snacka om sånt här i skolan, så har jag haft ett ganska dåligt tänk många gånger, men har nu då ändrat mej som jag sa...
Jag tänker istället på alla positiva saker, allt jag tycker är bra... med mej SJÄLV
allt jag är nöjd med, o alla fördelar, grankar mej inte lika mycket o tänker inte igenom saker lika noggrant som, innan..
Man ska låta sej själv må bra, känna sej fin,känna sej bra, för det är NI,VI,DU,JAG,DIN MOSTER, ALLA


Låt dej inte trycka ner dej själv, sträck på dej, bär ditt huvud högt,bär ett stort leende.. o älska dej själv!
o en annan viktig sak: var dej själv i alla situationer...alla är unika, alla är speciella.. så var inte någon annan än den du är!

xoxo Erika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0