kärt barn har många namn

okej.. nu ska jag avslöja en sak:
Igår gjorde jag någonting jag ALDRIG gjort, ALDRIG... vad jag gjorde?? Jo det va såhär, att igår red jag UT med DRISHOGE KHAIRO,KAKAN;DAMPIIS.. red UT
Jag har haft honom i 6 månader.. men har inte vågat rida ut xd Har såklart inte bara ridit på banan o i ridhus, utan runt gräshagarna o i en hage här hemma o så, men aldrig ut i skogen eller på grusvägen.. never
så igår, red jag ut för första gången på khairo, tillsammans med Carro o pappa, o det gick hur BRA som helst! Han kan ju vara lite busig min lilla dampiis, men han va super lugn o bara gjorde sitt jobb! Skrittade på långa tyglar,travade lugnt,jobbade lugnt o fint i uppförbacken precis som han skulle, så underbart o känna att det funkar!
Hoppade han lite idag oxå, yammi vilken ponny asså!
Han va sådär lugn som han kan vara, bara lyssnade o väntade in varje hinder!
Hoppade ett räcke nåra gånger upp till 1.20, sen tog vi en liten oxer på 1.05 kanske..sen provade jag en linje- oxer till räcke 5 galoppsprång på kanske 1.10, efter det höjde vi till 1.25 på räcket o 1.25-1.30(!) på oxern, o han FLÖG över hur lätt som helst, o jag bara kände att jag ville inte sitta av, ville bara hoppa meeer för han va så galet underbar! Drishoge Khairo <3
xoxo Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0