nr 1 på min lista

det är få saker som jag verkligen stör mej o blir irreterad på... inte många alls
men EN sak som jag tänder till på o blir frustrerad över, de är när folk skriver på sina bloggar, FB,kommentarer what ever- Åh du är så mycke bättre,jag är så mycke bättre,vi är sååå mycke bättre än alla dom dära bortskämda ungarna som bara styr runt sina självgående SM ponnysar o bara vinner... dom bryr sej inte om att lära sej rida för hästarna löser allt o dom kämpar inte osv osv

då blir jag riktigt sur faktiskt.. för ALLA kämpar, kanske inte lika mycke eller med samma saker, men ALLA har sina egna problem,egna svackor,egna grejjer att förbättre- ALLA
O vem säger att det är såååå lätt att bara "styra" runt sin SJÄLVGÅENDE sm ponny?? Ehhm??
det är ju inte så att alla b,c,d ponny ryttare bara "styr runt" msv B-msv A o vinner heela tiden, för då hade de väl aldrig vart några fel på tävlingar?
att inte vi, ni,dom alla, har problem med sina hästar, att dom bockar av dom,stannar,river,inte går att lasta,inte kan jobba i form, inte kan si eller så.... eller är det så många tror att det är??
jklart att det är JÄTTEJÄTTE roligt att ta fram en häst själv, att utvecklas med hästen ifrån början, o göra allt tillsammans för första gången, MEN man är inte bättre än alla dnra o man ahr inte RÄTT att uttrycka sej om att aaallla sm,nm,em ryttare är såå bortskämda o bara åker häst... för att dom inte tatt upp hästen själv?? Men tänk såhär då, när du väl fått upp din häst, kommit upp till sm nivå o allt dedär som DU har som mål, va ska du göra då? Ställa av hästen i en hage o låta den gå där för att INGEN sedan vill köpa den, för att det ger så dåligt rykte o ingen vill ha en "färdig" häst? nää, alla ska ta upp dom själva o sen ställs dom av,... bra förslag?
jag har sagt det här förut, o detta är verkligen en sak jag stör mej på, för jag själv rider på SM nivå, hoppar de högsta klasserna på ponny.. o att då läsa blogg efter blogg,kommentar efter kommentar av hur dåliga vi är bara för att vi inte att upp hästen själv,.. det ÄR sjukt tråkigt!
o dessutom, hur vet NI att inte vi tatt fram våra hästar, eller har EN till häst som vi jobabr med vid sidan av?
Jag tex hade Jarad o Drömmis att tävla SM o större klasser med, o SAMTIDIGT så utbildade jag jackpot(evelinas ponny) o jobabde honom uppåt vid sidan av lixom.. fattar ni grejjen? Samma sak nu, jag har Drömmis,Khairo o Harry som jag hoppar högre med, o är påväg upp med, o sen så "utbildar" jag Carro(i tävlingssammanhang) o jobbar tillsammans med henne frammåt, för hon är som en unghäst, allt vi gör nu är första gången, första vinsten,första 1.30 osv... o jag har massor av grejjer att träna på, Harry jobabr jag i dressyr, försöker få till kontakten mellan oss o få oss frammåt, Khairo är speciell, o jag har precis kommit på honom ordentligt o vi har förstått varandra, men jag kämpar massor med honom, o Drömmis..han inte helt lätt heller.. för det är väl ingen häst? O sen har jag carro, hårt jobb för att få henne mjuk osv.. ALLA har vi våra grejjer!

tycker att alla är lika.. vi alla kämpar.. vi alla gör detta för att- Vi älskar det, vi älsakr hästar,vi älskar sporten... ingen är "värd" mer för att man gör si eller så, nopp¨
såhär känner jag just nu.. massor mer att skriva, mend et tar vi en annan dag.

jag kämpar varje sekund,varje ridpass,varje start.. jag vill frammåt o jag, känner iaf att jag INTE glider på någon räkmacka.

kram Erika

Kommentarer
Postat av: karolina

Jättebra skrivet Erika!

2011-11-14 @ 14:40:29
URL: http://karoolinaj.blogg.se/
Postat av: Ella

Bra skrivet <3

2011-11-15 @ 18:42:30
URL: http://ellaolssonbroander.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren

kan bara hålla med dig!



vi två som kämpar :)

2011-11-16 @ 17:05:48
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Hannah S.

Bra skrivet! Självklart finns det s.k självgående ponnyer men dem som det går bäst för har oftast kämpat sig dit :)

2012-02-04 @ 09:05:57
URL: http://klequi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0