Lite mer om dagens ridpass..

Som några av er kanske vet så är Cooper lkite speciell va gäller att rida ut.....
Har inte gjort det ofta, blitt mest skritt turer med mamma gåendes brevid.
Men så i onsdags skrittade jag med Lisa ut en liten bit. Jag försöker bygga upp vårt (mest mitt) förtroende att rida ut tillsammans. Jag kan tycka att det är lite obehagligt när han tvärvänder helt plötsligt, stegrar as högt (nu snackar vi rakt upp) och sticker så jag absolut inte får stopp..
Men idag red jag ut med lisa en 30 minuter , UTAN att han ens försökte vända, stegra eller sticka :)
Sjukt glad ja är! Så detta var en stor "vinst" för oss.

Efter detta så red vi en 30 minyter i paddocken. As fin verkligen.
Finns inte ord för hur BRA han lyssnade och o hur bra han gick!
Gjorde mycket skänkel vikningar, öppnor, slutor osv osv..

GALET AS MEGA taggad till GREVAGÅRDENS CHRISTMAS SHOW 2011!!!!!!!

Jag har VÄRLDENS bästa ponny.... <3







/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0