Kakan

Denna filmen har jag sett X antal gånger... om o om igen,..
Cattis visade oss denna lilla ponnyn, vi föll direkt när vi såg den, härlig bjudning o grym teknik!
vi ringde direkt och åkte bara nån vecka senare tmed flyget till Irland.
Provade honom två gånger, först på eftermiddagen när vi kom fram, och en gång på dagen därpå..
han va lugn,eller ja lite som en piggare drömmius att rida vilket va p e r f e k t
hoppade några språng på räcke-oxer, 1.20-1.25 ungefär, han skötte sej super bra o jag va fööörälskad
han var inte busig,bockig,för pigg eller het,jätte lugn på gången o super i all hantering!
vi bestämde oss andra dagen för att vi ville ha honom o ja, efter två dagar lämnade vi Irland med en ny ponny, Drishoge Khairo
nu efter 6 månader har vi funnit varandra ordentligt, jag vet exakt hur jag kan o inte kan göra, vad som funkar bäst o vi har fått det att klicka helt enkelt.. men han är INTE enkel denna ponnyn, njaaee
lite busig,pigg o lite het,lite vild... men han är perfekt så!
Han har en grym energi, ett grymt hopp o massamassa vilja! Han ställer upp för sin ryttare vilket är galet härligt, han hoppar gaaah så underbart! Men visst är det skillnad från Irland till nu??
detta är ifrån våran första Msv B, i Juli.. o MYCKE har hänt sen dess! Nu har han blivit lugnare, stadigare,hopapr ÄNNU bättre och vi har fått in ett flyt nu, vi har helt enkelt lärt känna varandra
senaste hoppträning, goosh va fin han är! Men visst är det skillnad bara på dessa två filmerna?? Man ser att han är lugnare, stadigare och att vi hittat varandra mer, det ser och känenr iaf jag...
denna ponnyn känns bara så rätt för mej, precis som dom ska vara.. och det känns som att det här är bara början på många GALET roliag år!
nu taggar vi ÄNGLAHOPPET idag-söndag.. Drishoge Khairo<3
xoxo Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0