Ridpasset onsdag

Gick hur bra som helst verkligen. Hade gummibettet (3-delat) och Martingal.
Shiiiiit ja e så nöjd! Började såklart med att skritta fram. Efter kanske 5 minuter kortade jag tyglarna o jobbade honom en stund i skritten. Mycket halt o igång igen. Han lyssnade toppen.
Sedan jobbade jag med 2 bommar med ett ganska långt avstånd. Tränade på att kunna korta och att länga. Gick riktigt bra. Det gjorde jag ett par gånger. Sedan va de en upphöjs cavaletti på sockerbitarna. Den stog i mitten ridbanan , lite längre ner än mitten. Han tycker ju att det är så kul att 'skutta över' cavalettis oxå..xD Så de va jätte bra träning att han fick vänta en så otroligt lång sträcka och efteråt får han inte springa iväg och då var det ju lite kortare innan paddock staketet kom, så jag skulle få stopp. Men han lyssnade tillbaka jätte bra så jag är super nöjd.

Fina killen<3
-----> första ridpasset hemma<3




kram emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0