Alice

Tänkte berätta lite om en av mina ponnysar jag har haft.
Hon heter Alice är ett New Forest sto fux, född 1992. Full stam. 136,0 cm i mkh. Hennes far är Fredriksberg ali.
Smäcker vacker ponny att kolla på. Är som en liten gummiboll i hoppningen.
Innan jag köpte henne hade hon tävlat upp till MSV B. Vi köpte henne som en läromästare till mig och jag har lärt mig extremt mycket på henne. All min grundridning kommer från henne, då hon inte kunde dressyr när hon kom. Hon såg ut som en kamel i formen...ungefär.
Efter ett år satt allt perfekt! Mängder av dressyr träningar för Tina! Ibland tom 2 ggr i veckan....
Hoppningen satt inte med en gång, kommer ihåg när jag var med i Div II 2008, jag ramlade av hela tiden xD
men när det släppte så var hon en klocka! och höjden var inge problem visade hon på träningar!
Vi plockade rosett efter rosett o jag var ju såklart överlycklig och älskade ponnyn över allt annat. Vi tävlade väldigt mycket ett tag, men inga höga klasser, då jag inte riktigt kommit dit än.. Vi hoppade allt mellan LD-LC+5.
Men tyvärr har alla sagor ett slut, o i början av juni 2009 såldes hon till en liten tjej som bor i Vartofta och dom tävlar både dressyr och hoppning! Dressyren går jätte bra och för ett par veckor sedan vann dom en LC tillsammans! :)

 Ridläger 2008.
Tur att sitsen har förbättras sen dess!


 ja ni ser ju, hoppa högt är kul.


 Min sits var AS kass 2008 I know..

-->-->-->




 sista tävlingen med Allie<3



/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0