någonting jag tänker på..

....är tjejer.

... tjejer, en som du,jag,hon där, hon här.. ja alla tjejer, är till skillnad ifrån killar..så känsliga
hakar upp sej på ALLT, alla och hela världen:
"VAA??? OH MY GOOOD! Sa han inte hej när du va 30 meter bort?? OMG, måste göra en FB uppdatering om de NU!"
bli sura för de MINSTA saker, störa sej på alla, överdriva, vara avundsjuka... vi har många egenskaper,bra huh?
Nä men jag kan ibland bli så sjukt trött på alla sånna här saker..
när man sitter i skolan/på stan/ett café/tävling och tjejer i närheten eller mina kompisar säger t.ex:
" Asså hon är så himla WANNABEE! För lixom igår hade jag på mej en grön tröja och ett svart skärp, och idag hade hon på sej en gröntröja, med nästan samma jeans som jag! ochresten av tjejerna vid bordet bara: VAA? OMG värsta WANNABEE JU! shit asså!
eller:
" Asså hon typ går och glor på min jacka heeeela tiden, värsta wannabee!!!"
- och jag: Mmmmmh.. oj.. VÄRLDEN STANNAR!! TITTA HON VERKLIGEN PÅ DIN JACKA? Guud asså!..suck*

varför ska vi alltid vara sånna? Jag kan säga att jag hakar ALDRIG upp mej på sånt, inte små saker som de, never!
varför ska det alltid vara så att Lisa köpte en tröja som va likadan som Klara i 8 c467.7 och därför ska hela skolan stämpla henne som WANNABEE!? så överdrivet och onödigt!
Jag tycker det är ROLIGT när folk frågar "VAR HAR DU KÖPT DEN TRÖJAN?? SKIIT SNYGG!!" och så svara man bara, Gina Tricot t.ex, sen nästa vecka har hon en likadan, so what??
1. Man gav någon insperation
2. hur kul är det inte när folk gillar ens kläder??
3. Tror inte det finns en ända i hela sverige som hade den innan mej eller?? nä såklart inte!!

eller att vi alltid ska vara avundsjuka, vilket man FÅR vara.. men INTE visa det!

en annan sak jag kan bli SJUK GALET ?&%€#!&&""@@&%&€ ARG på, är ONÖDIG, ELAK ärlighet.
som när man kommer till skolan, träffar upp sina kompisar och så går vi iväg i korridoren, möter en av våra VÄNNER och stannar för att prata med henne, och sen efter en stund:
Asså ditt hur, hur ser det ut?? Det är ju GRÖNT?? SKIT FULT! du måste göra nått åt de!!
Men hur har du sminkat dej?? HAHA
varför gjorde du det?? Dt blev ju bara fult!!
MEN VA??? Asså då får jag helt ärligt DAMP
jag blir så fruktansvärt ARG! det är mobbing, ärligtalat!
att säga saker rätt ut, som är så sjukligt elaka att säga, och personen man säger det till har inte ens frågat?? ojoj

en till sak vi är bra på:
VARA FALSKA

jag kan säga såhär, ibland tjejkompisar så är det inte många jag litar på, och 80% av dom är HÄSTKOMPISAR
jag har berättat massor av hemligheter, som sedan gått vidare till hon, och så ska man bara säga det till henne, och honom och henne.. osv
sjukt trött på det, så NU ha rjag slutat med att säga saker som jag inte vill ska gå runt, till andra än de jag VERKLIGEN litar på!
jag har börjat tröttna, på all FALSHET och alla överdrivna överreaktioner och avundsjuka, alla wannabee förklaring och bitch blickar, när ens kompisar är med en ena sekunden och 2 minuter senare sitter dom och skrattar åt en, ger varandra onstiga blickar och stöter ut en.. gaah va irriterande
jag bryr mej inte, om nån gör så mot mej, för jag orkar inte med det, och skiter i det.. inte min grej att haka upp sej.
Jag känenr själv, att jag inte alltid är på samma plan som många i min närhet..
jag tänker ibland lite mer, hmm.. vuxet på nått sätt.. inte lixom OM MY GAAD va äre för FUUL TRÖJA?? OH MAAJ GAAD hon tittar på mina armband!!
nej, jag är inte sån och jag tänker inte så,..
jag vill att ALÖLA Ska må bra hela tiden, jag skulle ALDRIG säga någonting till nån som kan såra, INTE MED MENING!
och jag går inte emot mina vänner, jag kan säga ifrån och säga vad jag tycker, för det måste man kunna.. så att man inte bli genomskinlig.
jag kommenterar inte folks kläder och smink, och jag säger inte:
annan tjej: OOOH va har du köpt din jacka??
jag: SÄGER JAG INTE! då komemr du bara härma mej!! WANNABEE

utan jag säger var, när och vad den kostar, jag säger att KÖP den om du gillar den, det är ju bara kul!!

jag vill inte lyfta mej själv, NEJ!
utan jag vill bara att alla tjejer ska tänka efter hur dom är, hur dom tänker och vad dom säger!


"Maybe you should eat your make up, so you get pretty on the inside too..."
-tänkvärt.


xoxo Tjejen med hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0