Nu är jag riktigt förbannad...

Vet inte ens vad jag ska skriva.

Men jag ska försöka formulera mig i ett sätt som inte missförstås eller något annat dumt.

okej,


Jag klickade mig in på nellies blogg o fick syn på DENNA filmen..
Jag blir riktigt sur o ledsen samtidigt när man inser och förstår hur många stackars barn och ungdomar här i världen som blir MOBBADE. Det är rent ut sagt tragiskt, hur folk kan göra något sådant?
Jag själv, har varit med om Mycket. Jag vet hur det är. Och det inget som man önskar någon, inte ens en människa som mobbar, för det sliter verkligen en i stycken. Innifrån.
Nu tänker jag inte gå in på djupet av vad jag har gått igenom, men jag kan säga att jag hade ångest och nästan grät på kvällarna eftersom jag visste vad som skulle hända dagen efter i skolan. Jag skulle bli utfryst, känna mig dålig, och mina "vänner" skulle inte säga något, eftersom det var dom som jag litade på mest som tryckte ner mig. 
Och vad ska man göra i en sådan situation? Ja inte vet jag iallafall. Finns nog ingen som vet vad man ska göra då, känns ju redan som allt man gör är fel. 
Jag tog mig i kragen och gick till skolan ändå. Jag fick ont i magen av att vara där och "gjorde mig själv sjuk".

Jag bytte självklart skola, till en underbar klass.

Men detta sätter ju sina spår, och det är en DEL av vem jag är.
Jag skulle aldrig någonsin oavsett vad behandla en annan människa illa. Jag är bättre än så.
För jag VET hur det är..
Jag har lite svårt att lita på människor, innan jag känner dom. Men jag känner ganska fort om det är någon jag kan vara mg själv med eller inte. 

Men en sak jag aldrig kommer att förstå, är hur vissa kan med att göra såhär?
Hur man medvetet kan trycka ner någon i skosulorna så hårt att dom mår dåligt.
Fick det den personen att känna sig bättre?
GRATTIS isåfall.
Så kul att h*n mår bra, på den andra stackars personens bekostnad.

Detta är bara så FEL!

Man har ALDRIG någonsin rätten att behandla någon annan illa.



Så tänk efter nu, HUR BEHANDLAR DU ANDRA?
Finns det nåt du kan bättra dig på?

Jag lovar att du kommer få resultat av behandla andra med respekt.


Men kom nu ihåg:
Detta tycker JAG. 
Jag tänker inte tvinga alla att tycka såhär, utan ber er bara läsa o tänka efter.
Självklart menar jag inte att alla behandlar folk illa. Utan säger att FINNS folk som gör det.


Stå på dig, säg till dig själv innan du går och lägger dig, att: Jag är bra. Jag är Faktiskt riktigt bra.


Låt inte andra trycka ner dig, du är bättre än dom.


 








/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0