Cooper

Ja tänkte ta o göra en utvärdering av detta året med cooper. Eller rättare sagt, dessa 8 månader tillsammans.
Det har varit helt fantastiskt!

Kunde inte varit mera nöjd med honom <3

Vi började
vår tävlingskarriär efter ca 5 dagar tillsammans. Åkte och hoppade en LC, LB i Ulricehamn.
Oj efter 5 dagar tänkte la ni nu.. Men Div I började veckan efter o det kändes bättre om jag hade fått känna på hur han är på en tävling innan "allvaret" började.
Hursom, det gick kanoners! Vi började med att vinna LC:n, sen vann vi även LB:n!
Lite glad var ju då , japp!





Efter det var det första omgången av Div I.
Förklassen var en LB , allt rullade på o vi dubbelnollade o hamnade på en 10:e placering!
Lagklassen var ju oxå en LB, rundan va super, men till sista hindret stack han med mig o det blev ett pet. Annars skit fin!






Efter det var det andra omgången av Div I.
Även här var det 2 LB.
Förklassen precis som förra, allr rulla på o ponnyn lyfte på sina små ben. Men här vågade jag satsa lite omhoppningen. Jag tyckte det var lite obehaglit när han var så stark o het. Men jag satsade o kom 4:a! Jätte nöjd !
Lagklassen ska vi onte prata om..haha!  Det va K A T A S T R O F !
Bokstavligen. haha runt banan kom vi iaf ;)






Sen va det sista omgången av Div I!
Här var det då 2 LA...
Så jag var ju mer eller mindre tvungen att hoppa LA redan då jag behövdes i laget.
Förklassen gick foooooort o där fick vi startsignal, o svuuuuusch va vi i mål ! haha.
Lagklassen fick jag tyvärr ett stopp...Annars en bra runda! Så jag fick 4 fel. Det var inte coopers fel. MITT fel, då jag bara la handen, vilket är strängt förbjudet. Ajjabajja Emma!
Mitt lag blev iaf 4:a! :D Jätte glada var vi allihopa, allihopa allihopa! Så en stor fin röd rosett åkte med hem.





Efter finalen av Div. I tror ja de va nääs, LB & LA.
LB:n va stilhoppning, fick ett stopp, mitt fel igen , la handen...Annars bra ord o skulle kommit på en 3:e plats på stilen tror jag om ja hade vart felfri.
LA:n Va suuuuuper bra! Fick inte till avståndet bara mellan 1 & 2 , Så han hann inte få upp föttera.  4 fel o en nööjd emma!



Sen är jag inte säker, men tror de va Askim.
Gick ner till LC & LB ett tag igen, då jag ville lära mig rida han ordentligt o inte stressa.
Vann iaf LC:n i Askim o i LB:n kom vi 7:e placerade! Han va verkligen super den dagen!




När vi  kom hem från AW i skåne så var det Varbergshoppet som gällde! Hela meetinget var super kul och i första klassen som var en uppvärminings clear round fick vi ett litet pet. Ingen katastrof.
I kval I va vi dubbelnolla o kom 3:a!!! super ponnyn!
När vi vaknade nästa dag hade jag hög feber. Vilket jag hade resten av hela meetinget oxå...
Jag startade med red som en hög potatis o ponnyn va guda snäll o hoppade endå. Fick några pet men trots vårat bra resultata dagen inna va vi i A-final! Fär fick vi tyvärr 4 fel, men de va mitt fel helt å hållet. Kom 10:a av alla C-ponnys i min Cup!

image description


Efter allt detta va de lite lov för Coopisen som gällde. Sen satte vi igång igen o ja tror vi åkte till Ulricehamn igen.
Hoppade även här en LC , LB.
Vann LC:n, (nu blev ni överraskade va? xD) Och i LB:n fick vi ett missförstånd annars hade vi vunnit stilhoppningen på 58 poäng :)

image description



Sedan var det nog Stenungsund Godis hoppet!
Blev 3:a i LC:n o 3:a i LB:n! Vilket resulterade i att jag vann godis cupen! GLAD TJEJ & DUKTIG PONNY!





Sen vare Bulycke, vilket igentligen inte va en katastrof, men den tävlingen glömmer vi ;)


Sen innan dessa tävlingar hade vi Göteborg oxå! Höll nästan på o glömma..
Hoopade LB & LA. LB:n va de bästa o mest snygga rundan hittils va de då!
Blev 2:a o va skit nöjd då känslan va KANON!
LA:n va oxå jätte bra, speciellt den sista halvan av banan bara FLÖG vi!








Sen vare Jönköping. LB & LA.
LB:n va toppen o ledde till nån av de sista ryttarna o jag & Cooper blev 2:a. NÖJD!
LA:n va lite av en piggelin ponny/Damp ponny! Haha låt oss bara säga att vi kom runt (som vi alltid gör), men fort gick de ;D






Efter jönköping var det årets andra meeting som gällde! ÄNGLAHOPPET! Hemmaplan!
De 2 första klasserna gick lite utav turbofart! Nåt pet o så & översnälla bästa erika hjälpte mig oxå<3, men på lördagen va det andra grejjer som gällde!
Martina hjälpte mig, vilket funkade sjukt bra. LA+5 debuten.. haha hjäålp va nervös ja va!
Men Bästa ponnyn Cooper som jag har går det ju galant! Några misstag från min sida, sen fick vi inte plats i 3 kombin! Jätte kort var det. En bom föll där. Annars Nöjd!
Sista dagen söndag, som var en consoulation, LA.
Även här hjälpte övercoola Martina oss. Vilket resulterade i en NOLLA!:D
Förtsa nollan, guuud de kändes så skönt att den satt så klockrent asså! ÖVERLYCKLIG!!!!!!

image descriptionimage descriptionimage description






Sen va de paus från tävlingar o KM:et kom.  LB förklass nolla o liten rosett hihi!
KMklassen nolla ja grunden så gick ut o vänta på omhopnning. HAHA säger ja bara. Han taggade till som fan o de gick inte ens o svänga XD Sjuuuuuukt fort gick det och 2 bommar föll, knäppa dampiis<3




Efter att vi fått hoppaa av oss lite så åkte vi till årets 3:E och sista meeting! GREVAGÅRDNES CHRISTMAS SHOW.
Började torsdagen med en LB. Klockren runda o kom 2:a!
Fredagens LA hjälpte martina oss! Vi fick ett stopp (?) på 4:an. Har ingen aning omk varfö men han giilla inte de hindret helt enkelt. Så 4 fel o ingen katasrtof.
Lördagens LA va en A:0:a. Han va sjukt fin. Martina hjälpte här oxå och wopps så satt andra nollan i LA! ÖVERLYCKLIGTJEJ.SE!!!!
Söndagen Var en LA två faser..Känslan va OK, men i omhoppningen fick vi ett retligt litet pet! Sjukt sur var jag..
Men annars va ju cooper fin! Han hade skött sig exemplariskt hela helgen , o jag kunde inte vart nöjdare me han!

image descriptionimage descriptionimage description



Så totalt har vi lyckats skrapa ihop 17 rosetter iår..
Sjukt bra enligt mig!!
På 8 månader har vi haft sån framgång, men även motgång. Ingen kan säga att han är enkel, för det är han verkligen inte. Alla mina vänner vet hur mke jag har kämpat med att få allt att fungera med honom. Han är speciell. På ett sätt som gör att man lär sig otroligt mycket på!
Jag har utvecklats iår enormt mycket. Tack vare Cooper. Han är GRYM!
Nästa års mål är att försöka sätta sista nollan så fort som möjligt, o sedan bli säkra i MSV B.
Kommer blir jätte roligt år , 2012.
Det kommer bli mitt & Coopers år, 2012.

Ingen kan fatta hur mke denna lilla ponnyn betyder för mig. Han betyder verkligen ALLT.
Så tack Cooper för all denna framgång vi haft än så länge tillsammans, o jag ser fram emot att få komma igång igen när tävlings sesongen börjar igen!


NU TAR VI DOM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0