min bästa vän, av alla.

nu är det över. Det är dags att säga farväl till en del av mitt liv, och gå vidare med den trasiga delen som blir kvar.....
efter 3,5 år av LYCKA,sorg,GLÄDJE,tårar,slit,underbara stunder,vinster,fantastiska rundor,stora tävlingar
långa uteritter,hemma jobb,grymma hoppträningar, 4 SM,baltic cup, elit laget,msv A, placeringar,allt.
så är det slut, nu.... kan inte fatta, VILL inte fatta

ingen kan någonsin förstå mina känslor för denna lilla ponny, han ÄR speciell.
Jag tycker inte såhär bara för att han är min ponny, nej.. han ör verkligen FANTASTISK
jag har aldrig träffat en sådan häst som han, som är så bra på ALLT, så galet övergrym
han kan allt, han är fantastisk, han har lärt mej GALET mycket!
han är så, asså jag vet inte hur man ska förklara, jag vet inte i fall NÅGON kan förstå, hur
sjukt mycket han betyder, och att nu skiljas åt, asså det GÅR inte!!
jag är helt FÖRKROSSAD, jag vill spola tillbaka tiden,vara 11 år, på väg UPP med min övergrymma häst, inte avsluta.
Det är först nu, känns det som, jag har fattat exakt hur jag ska göra, hur jag KAN rida, hur FORT vi kan rida och svänga, rida för att VINNA i msv B+--> , och det.. nej asså... suck

den här ponnyn jag snackar om, är min ögonsten!
jag älskar ALLA mina hästar, och alla mina änglar, LIKA MYCKET... men ändå.. han är lixom..
perfekt. Han är så lätt, han ä rlugn,lagom pigg,hoppar bra,sötast,lydig,kan gå dressyr opå samma nivå som hoppning,lagom busig, snäll, välriden, snygg, asså ALLT! och därför är han lixom, på något sett ihop
kopplad med mej! Han är en DEL av mej!
när folk tänker Erika Wenderyd så kopplar de direkt till....... Dream Boy
DREAM BOY-bara namnet säger allt.
tänk att denna lilla tuss, ovårdade oönskade lilla ponny tuss som kom inklämd i en stor lastbil och släpptes ut i en gigantisk hage, hade fått namnet Dream Boy.. en liten skabbig tussig hårig c-ponny på 3 år... och sedan, blev den perfektaste finaste ponnyn världen skådat, hoppa de största, vara den där, dream boy'en

och som sagt.. NU är det slut.
Vi har gjort våran sista tävling tillsammans.... Någonsin.
vi hoppade fyra klasser denna helgen och slutförde våran sista tävling, med grymma resultat och rundor.
jag sitter här och gråter nu, för att jag tänker på allt han gett mej, det FÅÅÅR INTE VARA SLUT
jag villvillvillvillvill INTE!
Och vad händer nu, nästa fråga?? Säljas?
ALDRIG
inte om jag får bestämma!
jag ser fram emot att hjälpa någon annan, och se någon annan ha glädjen, och se honom ta upp ännu en ryttare till toppen, och att få chansen att ge en annan möjligheten till en sådan ponny som honom.
MEN jag mår dåligt, jag ÄR ledsen, för våran tid ha rvarit fantastisk..
det känns som att förlora sin bästa vän, förlora något som sitter lång in i hjärtat.
JA, han finns kvar, jag kan pussa på han, gosa med han,rida han.. men det är ändå, inte vi längre...
snart är det inte det.
Att släppa taget är svårt, helt ofattbart svårt,..


Tack Dream Boy för 3,5 år av LYCKA!

du är oersättbar.<3

xoxo Erika

Kommentarer
Postat av: Felicia

Är han såld ? :oo

2011-12-12 @ 20:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0