14 snart 15 år.. och tjej dessutom?

Be proud over yourself.. *

allt man gör, hur man ser ut, alla tankar... var stolt över dej själv.
man ska inte granska sej för mycket och se allt dåligt..
inte ställa sej vid spegeln o titta, se ALLA små skavanker, som kanske ingen anna tänker på utan bara du.
inte haka upp sej på småsaker, inte trycka ner sej själv genom dåliga tankar..
inte stå där o tänka" jag är för smal, jag har fula ögon, jag har hit o dit blöö blääh" ingen sånt struntprat!
Se på dej, sträck på dej o tänk" damn, jag ser rätt bra ut! gillar mina ögon, gillar mina ben osv" mata dej med posetiva saker, och ta reda på vad du GILLAr med dej själv!
ALLA är vackra på sitt sätt, alla har NÅGON, alla ÄR någon, alla är fina... men inte likadana
så jämför dej inte med alla andra, stå inte o titta på tjejen i 9c, titta inte på tjejen som gör reklam för parfym i Elle magazine, utan se hur vacker just DU är, att Du är UNIK!
tjejer är SÅ grymt BRA på att trycka ner sej själva, analysera och gå igenom varenda kvadrat millimeter av sin kropp, och haka upp sej på små saker.. småsmåsmå saker dom INTE gillar.
Klart man ska tänka igenom, hur är JAG som person??
Ställe r den frågan ibland.
Man ska inte bli en egoist, som bara kan se sej själv, nono.. men man ska vara självsäker,stark,STOLT över att vara just den DU är!
jag, mina vänenr och folk runt omkring mej, vet nog om att jag ahr ett ganska dåligt självförtroende..
det är inte de att jag tänker, oh noo jag kan inte göra detta.. aldrig
för på den biten är jag självsäker, jag VET att jag KAN,jag VILL och att jag S K A
MEN, jag är en tjej. En tjej på 14, snart 15 vintrar. Och som jag sa, hur känenr inte de flesta tjejer i min ålder?
Jo, jag är en extrem perfektionist, vilket resulterar i att jag granskar,analyserar och tänekr på ALLT jag gör.
ibland positvt, ibland negativt.
men jag är OSÄKER. jag är osäker på mitt utséende vissa dagar.. vissa inte.
jag vet inte, det är svårt att förklara.. men osäker.. det har jag lätt för att vara, tyvärr
så detta är en sak jag jobbar mycke på, att försöka bli lite säkrare i mej själv, våga visa- here I am! vågra tro på mej själv, för som sagt, jag VET att jag kan!
be proud.

* I'll try.
xoxo Erika


Kommentarer
Postat av: supporter

Smart tjej!! Hoppas du och alla andra tjejer tänker så!

2011-12-03 @ 16:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0